W praktyce pojawiły się tylko dwie jednostki napędzające nubirę był to słabszy silnik 1.6 16V o mocy 106 KM oraz dużo mocniejszy dwu litrowy silnik także szesnastko zaworowy z dwoma wałkami rozrządu o mocy 133 KM.
W wersji drugiej tak jak i w pierwszej pojawiły się takie same jednostki napędowe, jedynie w silniku dwu litrowym zmieniła się troszkę charakterystyka momentu obrotowego.
Teoretycznie miało pojawić się więcej jednostek napędowych, silniki benzynowe od pojemności 1.5 do 2.0 w sumie 5 rodzajów.
- 1.5 16V DOHC
- 1.6 16V DOHC (montowany)
- 1.8 16V DOHC (pojawił się w trzeciej wersji nubiry)
- 2.0 SOHC
- 2.0. DOHC (montowany)
W pierwszej kolejności zajmiemy się jednostkami które były montowane w nubirze.
Silnik 1.6 16V stosowany z mocniejszej wersji lanosa jest silnikiem z rodziny E-TEC (Energetic and Effective Technic). Jest to silnik 4 cylindrowy szesnasto zaworowy (po cztery zawory na cylinder) z dwoma wałami rozrządu oraz hydraulicznymi popychaczami. W silniku tym zastosowano system VGIS (Variable Geometry Induction System) jest to rodzaj kolektora dolotowego o zmiennej długości. Efektem tego jest podwyższenie momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów oraz wzrost osiągów przy wyższych obrotach. Silnik ten osiąga niemałą moc 106 koni mechanicznych (78 kW) dzięki temu zapewnia on przyzwoite osiągi nubirze i podrużuje się nim dość komfortowo. Maksymalny moment to 145 Nm osiąga przy 3800 obr/min a max moc 106 KM przy 6000 obr/min.
Jeżeli komuś to nie wystarcza to polecam silnik dwu litrowy o mocy 133 KM (98 kW) oraz max momencie obrotowym 184 Nm.
Silnik ten jest także silnikiem cztero cylindrowym szesnasto zaworowym z dwoma wałami rozrządu w głowicy oraz hydraulicznymi popychaczami.
W pierwszej wersji nubiry max moment 184 Nm był osiągany przy prędkości obrotowej 4400 obr/min w drugiej wersji nubiry moment ten osiągany jest już przy 2400 obr/min dzięki temu silnik ten stał się bardziej ekonomiczny