Podobnie jak silnik 1.6 jest to jednostka cztero cylindrowa szesnasto zaworowa po cztery zawory na cylinder zawory wyposażone są w popychacze hydrauliczne i sterowane są dwoma wałkami rozrządu jeden dla wydechowych a drugi dla ssących zaworów.
Oczywiście z większą pojemnością wiąże się też większa moc silnika 133 KM przy 5400 obr/min oraz momencie 184 Nm przy 4400 obr/min.
Silnik ten został także wyposażony w system recyrkulacji spalin EGR co powodowało mniejszą emisję tlenków azotu do atmosfery oraz zmniejszenie spalanie.
Aż 85% momentu maksymalnego jest do wykorzystania w zakresie obrotów od 1600 do 5800 obr/min.
W drugiej wersji nubiry silnik ten został troszkę zmieniony, a raczej charakterystyka momentu obrotowego przez co silnik stał się bardziej elastyczny w dolnym zakresie obrotów.
Dla drugiej wersji moc maksymalna się nie zmieniła i wynosi 133KM przy 5400 obr/min jednak nie to dla nas jest najważniejsze.
Zmieniono zakres momentu i już przy 2400 obr/min osiągamy maksymalny moment obrotowy 184 Nm, dzięki temu powinno zmniejszyć się zurzycie paliwa gdyż nie musimy już kręcić silnika na tak wysokie obroty.
Silnik ten zapewnia nubirze dość ciekawe osiągi i podróżowanie staje się dużo wygodniejsze szczególnie w wersji kombi.