Prace nad modelem Daewoo Nubira rozpoczęły się latem 1993 roku.
Aby zrealizować tak duże zadanie Deaewoo zleciło to uznanym firmom.
Projekt nadwozia został opracowany przez cztery firmy, w lutym 1994 roku zdecydowano się na projekt włoskiej firmy I.DE.A (Institute Desing Automotive)
Ośrodek Daewoo Worthing Technical Centre w Wielkiej Brytani zajoł się wnętrzem auta, Ośrodek Techniczny Daewoo w Niemczech miał za zadanie przygotowaniem układu napędowego.
Za całość projektu odpowiadał Ośrodek Techniczny Daewoo w koreańskim Pupyoung.
Nubira powstała w ciągu 32 Miesięcy i pochłonęła 1,2 miliarda dolarów, z tej sumy 375 mln wydano na opracowanie pojazdu a reszta czyli 860 mln wydano na budowę fabryki w Kunsan (Korea).
Starano się pracować nie tylko szybko ale i także dobrze przygotować nowy model do produkcji.
Od 1995 r. na 375 pojazdach przeprowadzono badania w ekstremalnych warunkach.
Badania w niskich temperaturach przeprowadzono w kanadyjskim Kampus Kasing, szwedzkim Arjeplog oraz w rosyjskim Chabarowsku natomiast badania w wysokich temperaturach przeprowadzono w amerykańskiej dolinie śmierci, włoskim Nardo oraz australijskim Alice Springa, przeprowadzono także badania na dużej wysokości bezwzględnej w ekwadorskim Quito.
Produkcje w Korei uruchomiono w grudniu 1996 roku, w Europie pokazano ją niespełna rok później.
W Daewoo FSO wytwarzano nubirę w dużym zakresie z elementów importowanych.
Wyszukiwarka Daewoo Nubira
Informacje zawarte na tej stronie, a także na innych stronach tego serwisu mają charakter wyłącznie poglądowy.
Nie możecie swoich decyzji serwisowo-eksploatacyjnych opierać wyłącznie na tym, co tu jest napisane!
Nie ponoszę odpowiedzialności za skutki jakichkolwiek działań opartych na tych opisach.
Skonsultuj się ze swoim mechanikiem.