Aktualności motoryzacyjne
Prace nad Leganzą rozpoczęły się pod koniec 1993 roku, samochód ten miał kodową nazwę V100.
W lipcu 1994 roku zakończono prace projektowo-rozwojowe, projekt ten pochłoną w sumie 500 milionów dolarów.
Przy projektowaniu nadwozia brała udział ta sama firma włoska
Italdesign-Giugiaro S.p.A która projektowała między innymi Lanosa i Matiza.
Samochód ten powstał przy udziale takich firm jak
ZF Friedrichshafen AG która dostarczała skrzynie biegów czy
Holden z Australii, firma ta dostarczała silniki.
Leganza przeszła 216 prób na platformie podwoziowej, oraz 108 testów zderzeniowych, wynik tych testów potwierdziły bardzo dobry poziom bezpieczeństwa biernego.
Wytrzymałość dachu leganzy jest czterokrotnie większa niż wymagają tego przepisy północnoamerykańskie.
Testy zderzeniowe czołowe przy prędkości 48 km/h potwierdziły bezpieczeństwo leganzy, nadwozie bardzo dobrze chroni pasażerów przy zderzeniu czołowym.
Bezpieczeństwo w zderzeniach zawdzięczamy szkieletowi nadwozia, który osiągną najwyższą wytrzymałść na zginanie i skręcanie w tej klasie pojazdów.
Samochód ten jako jedyny był sprzedawany na całym świecie pod jedną nazwą, wyjątkiem była Rosja auto montowane w zakładach Doninvest nosiło nazwę Doninvest Kondor.
Leganza była w czołówce najlepiej sprzedających się aut klasy CD, a pierwsze miejsce przypadło na okres styczeń - wrzesień 1998 roku.
Poprzednikiem Leganzy było Espero a następcą Daewoo Magnus i w końcu Chevrolet Epica (Tosca) po przejęciu Daewoo przez GM.