Regulacja drążka zmiany biegów
Sposób regulacji opisano dla Nubiry I i II oraz Leganzy, należy zwrócić uwagę że nie jest ona taka sama jak w Lanos'ie.
Do regulacji będziemy potrzebowali:
- Klucza nasadkowego 10mm (tylko auta wyposażone w rezonator)
- Śrubokręt płaski (do odkręcenia opaski zaciskowej)
- Klucza nasadkowego 12 mm z przedłużaczem
- Wiertło 5 mm o długości około 8cm.
- Śrubokręt o średnicy 5 mm
1.Kluczem
10mm odkręcamy mocowanie rezonatora (Leganza, Nubira II)
2.Śrubokrętem luzujemy
opaskę rezonatora i demontujemy rezonator (Leganza, Nubira II)
3.Wyciągamy
korek otworu regulacyjnego skrzyni biegów.
4.Ustawiamy drążek zmiany biegów w pozycji neutralnej (luz)
5.Następnie wkładamy śrubokręt lub wiertło o średnicy 5 mm w otwór aby zblokować mechanizm zmiany biegów. Jeżeli śrubokręt lub wiertło nie chce wejść to druga osoba musi powoli ciągnąć w lewo drążek zmiany biegów aby trzpień wszedł w otwór blokujący.
6. Kluczem nasadowym 12mm luzujemy śrubę cybanta który mocuje drążek zmiany biegów z mechanizmem zmiany biegów.
7.Następnie ściągamy osłonę drążka zmiany biegów.
8.Przesuwamy drążek tak aby otwory regulacyjne pokryły się.
9.W otwory wkładamy pręt o grubości 5mm aby ustawić drążek w odpowiednim położeniu.
10. Dokręcamy śrubę mocującą drążek z mechanizmem zmiany biegów.
Podczas dokręcania warto trzymać drążek zmi9any biegów tak aby był skierowany maksymalnie w lewo, mimo założonej blokady podczas dokręcania drążek może się poruszać)
11.Usuwamy zabezpieczenia blokujące drążek a następnie skrzynię i składamy wszystko.
12.Przed montażem sprawdźmy czy wszystkie biegi są włączane w prawidłowy sposób.
Po montażu sprawdźmy czy wszystko zostało zamontowane prawidłowo.
NALEŻY PAMIĘTAĆ O KORKU KTÓRY ZATYKA OTWÓR BLOKADYT, JEŻELI ZAPOMNIMY O NIM TO PODCZAS JAZDY OLEJ BĘDZIE SIĘ WYLEWAŁ.