Lanos nie miał zbyt dużej gamy silników, najsłabszy 1.3 litra był jednocześnie najpóźniej montowanym silnikiem który był dostępny tylko na wschodzie europy.
Silnik 1.3 najpierw był zasilany gaźnikiem i generował 63 konie mechaniczne, później otrzymał jednopunktowy wtrysk co zwiększyło jego moc do 70 koni mechanicznych.
W Polsce wszystkie silniki były zasilane wielopunktowym wtryskiem paliwa, wszystkie były silnikami benzynowymi o czterech cylindrach, z jednym bądź dwoma wałkami rozrządu.
Najmniejszy silnik 1.4 8V SOHC generował moc 55kW/75KM, był on najpóźniej montowany.
Najwcześniej był montowany silnik 1.5 8V SOHC który generował moc 63kW/86KM i był on bardzo podobny do silnika 1.4 8V SOHC.
Pierwszy silnik z szesnastoma zaworami ma pojemność 1.5 16V DOHC, generował moc 73kW/100KM i jest wyposażony w dolot VGIS o zmiennej geometrii.
Najmocniejszym silnikiem była jednostka 1.6 16V DOHC która generowała moc 78kW/106KM i także miała dolot o zmiennej geometrii.
Wszystkie silniki są typu E-TEC (Energetic and Effective Technic) charakteryzują się wysoką efektywnością techniczną oraz sprawnością.
Szkoda że nie pojawił się choć jeden diesel i benzyna o większej mocy, 1.8 16V DOHC (122KM) lub 2.0 16 V DOHC (133KM), na pewno te silniki nadały by bardziej sportowego charakteru Lanos'owi.
Wszystkie silniki montowane w Lanos'ach bardzo dobrze znosiły instalację LPG, a przebiegi grubo powyżej 200 000 km to dla tych silników to normalna sprawa, przy założeniu że obsługa była na wysokim poziomie zgodnie z instrukcją.