silnik 1300 SOHC Lanos Lanos nie miał zbyt dużej gamy silników, najsłabszy 1.3 litra był jednocześnie najpóźniej montowanym silnikiem który był dostępny tylko na wschodzie europy.
Silnik 1.3 najpierw był zasilany gaźnikiem i generował 63 konie mechaniczne, później otrzymał jednopunktowy wtrysk co zwiększyło jego moc do 70 koni mechanicznych.


W Polsce wszystkie silniki były zasilane wielopunktowym wtryskiem paliwa, wszystkie były silnikami benzynowymi o czterech cylindrach, z jednym bądź dwoma wałkami rozrządu.
Najmniejszy silnik 1.4 8V SOHC generował moc 55kW/75KM, był on najpóźniej montowany.
Najwcześniej był montowany silnik 1.5 8V SOHC który generował moc 63kW/86KM i był on bardzo podobny do silnika 1.4 8V SOHC.
silnik 1400 SOHC Lanos, silnik 1500 SOHC Lanos

Pierwszy silnik z szesnastoma zaworami ma pojemność 1.5 16V DOHC, generował moc 73kW/100KM i jest wyposażony w dolot VGIS o zmiennej geometrii.
Najmocniejszym silnikiem była jednostka 1.6 16V DOHC która generowała moc 78kW/106KM i także miała dolot o zmiennej geometrii.
Wszystkie silniki są typu E-TEC (Energetic and Effective Technic) charakteryzują się wysoką efektywnością techniczną oraz sprawnością.
Szkoda że nie pojawił się choć jeden diesel i benzyna o większej mocy, 1.8 16V DOHC (122KM) lub 2.0 16 V DOHC (133KM), na pewno te silniki nadały by bardziej sportowego charakteru Lanos'owi.
Wszystkie silniki montowane w Lanos'ach bardzo dobrze znosiły instalację LPG, a przebiegi grubo powyżej 200 000 km to dla tych silników to normalna sprawa, przy założeniu że obsługa była na wysokim poziomie zgodnie z instrukcją.
silnik 1500 DOHC 16V Lanos, silnik 1600 16V DOHC Lanos

Projekt strony Piotr Eliasz,
Niepołomice 2012